Nieuws
Vijf jaar social media in Reclamecode alcohol
28 November 2016De alcoholbranche beperkt zichzelf inmiddels 5 jaar ten aanzien van marketinguitingen via social media. Uit onderzoek blijkt dat deze maatregelen jongeren onder de 18 jaar goed beschermen. Al in 2012 gestart met regels voor social media Met ingang van 1 januari 2012 is er een artikel opgenomen in de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken waarin de […]
> Lees meerAlcoholbranche: stop met Oh Oh Daar Gaan We Weer
10 November 2016In het nieuwe televisieprogramma ‘Oh Oh Daar Gaan We Weer’ waarvan gisteren de eerste aflevering te zien was op RTL5, worden 8 jongeren uit de regio Den Haag naar een zonnige Europese vakantiebestemming gestuurd. Daarbij is het de bedoeling dat er allerlei spraakmakende ontwikkelingen te zien zullen zijn. Overmatig alcoholgebruik wordt door RTL gefaciliteerd en […]
> Lees meerBrabantse jeugd drinkt steeds minder alcohol
02 November 2016Dit blijkt uit de Jongerenmonitor 2016 van de GGD Hart voor Brabant; een onderzoek die onder 11.000 jongeren van 12 tot en met 18 jaar is uitgevoerd. Jongeren drinken minder De laatste vijf jaar is alcoholconsumptie op elk niveau gedaald. Zo is het aantal jongeren dat ooit een glas alcohol heeft gedronken gedaald van 52% […]
> Lees meerBureau Nuchter: ‘Naleving leeftijdsgrens alcohol en tabak beter over de hele linie’
06 October 20166-7-2016. Uit onderzoek van Bureau Nuchter naar de naleving van de leeftijdsgrens alcohol en tabak 2016 in opdracht van staatssecretaris Martin van Rijn (VWS), blijkt die naleving over de hele linie verbeterd. Ketensupermarkten (63,3%) en slijterijen (61,8%) doen het opnieuw beter dan voorgaande jaren, maar verstrekkers als sportkantines (16,7%), cafetaria’s (28,6%) en horecagelegenheden (26,6%) blijven […]
> Lees meer